Fler bilder från Norrtälje
Gå till innehåll Hoppa till navigeringen Gå till nyhetsarkiv Gå till söksida Gå till kontaktsida

Use Google to translate the website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Vanliga frågor och svar om fakturor

11 januari 2022

Har du funderingar kring Kivra, pappersfakturor, e-fakturor eller autogiro? Här är svar på de vanligaste frågorna.

Jag vill ha mina fakturor i Kivra, behöver jag göra något?

Nej, om du är ansluten till Kivra kommer fakturorna dit.

Jag vill ha pappersfakturor, behöver jag göra något?

Det är bara om du är ansluten till Kivra som du behöver avanmäla dina utskick därifrån. Det gäller även om du har avanmält utskick från Norrtälje kommun hos Kivra tidigare, eftersom det är ett nytt bolag med nytt organisationsnummer.

Varför får jag fakturan i Kivra nu? Det har jag inte fått förut.

Kolla om du har anslutit till Kivra den senaste tiden. Vi vet att många har anslutit till Kivra för att hämta covidbevis.

Hur ändrar jag mina inställningar hos Kivra?

Det gör du antingen genom att logga in på deras webbplats eller kontakta Kivra direkt.

Läs mer på www.kivra.se 

Varför kan jag inte få mina fakturor i Min myndighetspost eller annan digital brevlåda?

Min myndighetspost gäller enbart myndigheter. Nu när det är ett kommunalt bolag kan vi bara ha Kivra.

Jag vill betala med autogiro eller e-faktura, behöver jag göra något?

Nej, inte om du redan har autogiro eller e-faktura sedan tidigare från VA- resp. renhållningsavdelningen på Norrtälje kommun.

Läs mer om autogiro, e-faktura och digital brevlåda

×

Tyck till om den här sidan

Har du synpunkter på den här sidan, tar vi tacksamt emot dem. Fyll i formuläret nedan och dina synpunkter skickas till ansvarig för sidan. Om du anger din e-postadress kan vi ge dig återkoppling. Tack för att du hjälper oss att skapa en bättre webbplats.