Så ska vi bli bättre för dig – tio kundmål
Vi på Norrtälje Vatten och Avfall ska bli bättre på att lyssna på våra kunder. Därför presenterar vi tio mål som utgår från några av kundernas vanligaste önskemål och våra idéer på hur vi ska kunna tillgodose dem.

Målen kommer att följas upp, så att alla kan se hur det går. Listan är föränderlig och kan uppdateras över tid.
– Vi vill visa att vi menar allvar med att lyssna på våra kunder. Nu blir det svart på vitt. Våra kunder har ett högt förtroende för vårt grunduppdrag, men vi vet att vi upplevs som fyrkantiga ibland. Det beror på att vi har stora samhällsutmaningar och strikta lagkrav att förhålla oss till, säger Andreas Lundin Lindgren, VD på Norrtälje Vatten och Avfall.
Vill öka kundnöjdheten
Utgångspunkten för kundmålen är kundundersökningar som genomfördes under hösten 2024. Nöjd-kund-index sjönk då, samtidigt som den visar att de allra flesta fortfarande är nöjda med Norrtälje Vatten och Avfalls tjänster. Efter det har NVAA börjat mäta kundnöjdheten i realtid, via enkäter som skickas ut efter avslutade ärenden.
– Bolaget och våra entreprenörer består av kompetenta människor som dagligen arbetar för hållbarhet och för att skapa en trygg plats för alla som bor, vistas och har verksamhet i Norrtälje kommun. Det finns många goda idéer på hur vi kan utveckla vår verksamhet, både hos medarbetare och invånare. Dessa idéer vill vi ta hand om, säger Andreas Lundin Lindgren.
Hela listan
